Etiketter

, , , , , , , , , ,

Peace and Love inställt. Kom som en rejäl chock för mig när jag lyckligt ovetandes loggade in på facebook. Som ett smack in the face lite. Men å andra sidan står inte P&L mig speciellt varmt om hjärtat. Lite för stort, lite för kommersiellt, lite för dräggigt, lite för dåliga erfarenheter. Amen ni fattar, lite för helt enkelt. 

Men naturligtvis är det TRÅKIGT. En jätte i festivalsommarens Sverige som dör, som varje festival på senaste som fallit hårt på grund av för lite vinst. 

Jag tycker det är lite komiskt när Way Out West går ut med officiell status (också på Facebook) att de ”..beklagar djupt att både Siesta och nu Peace & Love inte blir av i år.”. Men några stycken ner fortsätter sin status med en förklaring att för dem går det minsann jättebra och de kommer minsann betala tillbaka biljetterna till sina besökare om de någon gång i framtiden inte skulle ha de pengar de behöver för att fortsätta, för att ”Det är en trygghet och garanti vi kan ge er.”. Komiskt varför? För att Peace & Love inte ännu gått ut med någon information huruvida de som redan köpt biljetter kommer få tillbaka sina pengar eller inte. Way Out Wests beklagande status gick från ödmjuk till skryt. KUL tyckte jag! Inte lika roligt för P&L, som ju faktiskt med dunder och schablam faktiskt genomfört 14 stycken festivaler. Rätt coolt ändå. 

Men vi kommer ju alltid ha våra minnen… från sommaren 2011 och vi hade tagit studenten och vi tänkte se aaaaalla artister men man satt mest vid tälten (eller vid någon flod) och drack vin/öl istället.ImageImageImageImageImageImage

Fina minnen <3 vilket påminner mig om att vi fortfarande inte haft en officiell Glenncamp-återträff.

SR